Haku

Steelersin kotiottelutapahtumien kehittäminen: asiakastyytyväisyyden taso

QR-koodi

Steelersin kotiottelutapahtumien kehittäminen: asiakastyytyväisyyden taso

Opinnäytetyön tutkimusongelmana oli Steelersin kotitottelutapahtumien asiakkaiden tyytyväisyystaso kokonaisuudessaan. Alaongelmana oli eri asiakasryhmien taso, joista erityisesti nuoria 8-25 vuotiaita pidetään pääkohderyhmänä. Tavoitteena oli aluksi selvittää, että mitä mieltä asiakkaat ovat Steelersin kotiottelutapahtumista ja sen jälkeen selvittää parannusmahdollisuuksia. Steelersille olisi tärkeää saada asiakkaat tulemaan takaisin tuleviin otteluihin, ja se että ilmaislipuilla tulleista asiakkaista saataisiin tehtyä maksavia asiakkaita.

Asiakastyytyväisyyden tason mittaamiseksi suoritettiin asiakaskysely asiakastyytyväisyyskyselylomakkeen avulla. Kyselyyn houkuteltiin vastauksia arpoen kausikortteja Steelersin miesten edustusjoukkueen otteluihin.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin määrällistä eli kvantitatiivista menetelmää. Tutkimus suoritettiin ottelutapahtumassa paikan päällä jakaen asiakastyytyväisyyskyselylomakkeita. Lähdeaineistona käytettiin lähinnä kirjallisuutta aiheesta, artikkeleita, Steelersin kotisivuja sekä omaa tietämystä.

Kyselyn tuloksia aiotaan käyttää hyödyksi Steelersin kotitottelutapahtumien kehittämisessä. Erityisesti pyritään saamaan lisää katsojia parantamalla asiakaskokemusta, ja ilmaislipuilla tulleista asiakkaista pyritään tekemään maksavia kanta-asiakkaita.

Asiakastyytyväisyyskyselystä saatujen vastausten analysoinnilla saatiin tietoa tyytyväisyyden tasosta, vaikkakin vain suuntaa-antavasti. Myös kehityskohteita löytyi. Opinnäytetyön pohjalta voidaan esittää Steelersille kehitysehdotuksia. Kyselyn tulokset antoivat suuntaa-antavaa tietoa Steelersin kotiottelutapahtumien asiakkaiden tyytyväisyyden tasosta, joka vastausten perusteella on hyvä.

Tallennettuna: