Haku

Lakiasiaintoimiston markkinoinnin suunnittelu ja toteutus

QR-koodi

Lakiasiaintoimiston markkinoinnin suunnittelu ja toteutus

Opinnäytteenä on tehty tutkimus ja kehittämistehtävä liittyen lakiasiaintoimiston markkinointiin. Toimeksiantajana toimii Forive Laki Oy, joka tarjoaa laki- ja perintäpalveluita yritys- ja yksityisasiakkaille. Selvitys ja kehitystyö keskittyvät yrityksen markkinointitoimiin. Lisäksi on tutkittu sitä, mitä asiantuntijayrityksen toimiviksi havaittuja keinoja ja kanavia markkinoinnissa on hyödynnetty.

Opinnäyte on rajattu ajallisesti vuoden 2011 lähtötilanteen analysoinnista vuoden 2014 lopun tilanteeseen. Aikajakso on rajattu aikaan, jolloin opinnäytetyön tekijä on aloittanut yrityksen palveluksessa ja toiminut markkinoinnin parissa. Tutkimus ja kehittämistehtävässä hyödynnetään toimintatutkimuksen menetelmiä, markkinoinnin teoriaa, organisaation muutoksen johtamisen teoriaa sekä keskitytään sähköisen median vaihtoehtoihin markkinoinnissa. Tulosten analysoinnissa on käytetty apuna esimerkiksi kotisivujen kävijäseurantaa. Työssä on keskitytty erityisesti aikaväliin tammikuu 2012 - elokuu 2014, koska tuolloin esimerkiksi sähköiseen markkinointiin on yrityksessä panostettu.

Työn tuloksina on havaittu sähköisen median olevan kustannustehokas markkinointitapa ja löydetty pienelle yritykselle sopivat välineet ja toimintatavat. Jatkotoimenpiteinä suositellaan jatkuvaa kehittämistä ja tilanteen seurantaa, sekä reagoimista muuttuvaan sähköisen median kenttään. Työn ja sen tuloksien pohjalta tulee laatia yritykselle markkinointistrategia ja -suunnitelma.

Tallennettuna: