Haku

Tiketöintijärjestelmä käyttöohje Praecom Groupille

QR-koodi

Tiketöintijärjestelmä käyttöohje Praecom Groupille

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa tilaajayritykselle tiketöintijärjestelmän käyttöohje. Tilaajana oli Praecom Group. Ohjeen tavoitteena on olla varteenotettava työkalu uuden työntekijän perehdytyksessä. Kasvava tilaajayritys on tarvinnut käyttöönsä kattavampaa tiketöintijärjestelmää. Ohjelma on räätälöity yrityksen tarpeita vastaavaksi, joten valmiita käyttöohjeita järjestelmälle ei ollut. Työkokemus uuden järjestelmän käyttäjänä on mahdollistanut tarvittavan tiedon saamisen käyttöohjeen luomiseksi. Kirjallisia dokumentteja järjestelmän ominaisuuksista oli hyvin niukasti saatavilla. Opinnäytetyö käsittelee myös tiketöintijärjestelmää laajemminkin asiakasviestinnän, tiedonkulun ja dokumentoinnin työkaluna. Yritykselle voi olla hyötyä tiketöintijärjestelmästä myös laadun arvioinnin osana. Järjestelmä voi tuoda esille puutteita sekä vahvuuksia asiakaspalvelun toimivuudessa ja sujuvuudessa. Työntekijöiden työmäärä tulee näkyvämmäksi ja päällekkäinen työ vähenee tai jopa poistuu, kun työnvaiheet ovat yrityksen sisäisesti näkyvissä kaikille tarpeen mukaan. Puutteellisen ohjeistuksen vuoksi jotkut tiketöintijärjestelmän hyödyt voivat jäädä saavuttamatta. Järjestelmän kehittäminen ja käyttäminen on aina hintavaa, minkä takia hyvä ja selkeä ohjeistus on välttämätön. Järjestelmää myös kehitetään jatkuvasti yrityksen muuttuviin tarpeisiin soveltuvaksi. Opinnäytetyössä pohditaan myös tiketöintijärjestelmää yhtenä työntekemistä tukevana elementtinä työyhteisössä. Lisäksi tarkastellaan käyttöohjeen laatimiseen liittyviä keskeisiä näkökulmia.

Tallennettuna: