Haku

Brändin visuaalinen ilme: Case Iiris Annukka Creative

QR-koodi

Brändin visuaalinen ilme: Case Iiris Annukka Creative

Tässä opinnäytetyössä käsitellään visuaalisen ilmeen tärkeyttä yrityksen brändin tukena ja miten luodaan toimiva sekä yritystä mahdollisimman hyvin kuvastava visuaalinen ilme. Opinnäytetyön taustalla on tarve tehdä visuaalinen ilme aloittelevalle yritykselle Iiris Annukka Creative, jonka toimenkuvaan sisältyy muun muassa graafinen suunnittelu sekä kuvittaminen. Opinnäytetyö on jaettu eri lukuihin. Ensimmäisessä luvussa keskitytään havainnoimaan muun muassa haastatteluiden kautta millainen on hyvä visuaalinen ilme ja kuinka tarpeellisena se nähdään. Havaintojen pohjalta tutkitaan brändiä ja visuaalista ilmettä sen tukena. Suunnittelussa keskitytään Iiris Annukka Creativen brändiin ja miten se tuodaan mahdollisimman hyvin esille visuaalisin keinoin. Tässä vaiheessa avataan yrityksen taustaa sekä käydään läpi brändiä sekä sen arvoja, joiden mukaan visuaalinen ilme toteutuu. Kolmas, toiminnallinen osuus sisältää visuaalisen ilmeen suunnittelun sekä toteutuksen. Tässä osiossa tuodaan ilmi, miten valmis visuaalinen ilme lopulta muotoutui ja mitä eri asioita siihen kuuluu kuten logo, typografia ja värimaailma. Lopputuloksena on tutkimus ja sen pohjalta toteutettu suunnittelutyö, jota on tuotu ilmi eri prosessien avulla. Valmis työ on visuaalinen ilme sekä graafinen ohjeisto yrityksen käyttöön.

Tallennettuna: