Haku

Mediaprojekti tapahtumakokonaisuuden osana - Case Titanic

QR-koodi

Mediaprojekti tapahtumakokonaisuuden osana - Case Titanic

Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Chaîne des Rôtisseurs Tampereen Paistinkääntäjät ry, joka on gastronomiaan erikoistunut järjestö. Tampereen voutineuvosto järjesti R.M.S Titanicin 100-vuotisjuhlaillallisen jäse-nistölleen 14.4.2012, jolloin tuli kuluneeksi tasan 100 vuotta laivan vii-meisestä illallisesta ennen uppoamista. Tilaisuuden ainutkertaisuuden vuoksi tilaaja halusi perinteisen illallisen lisäksi tapahtuman ympärille mediaprojektin. Tilaisuus järjestettiin Ravintola Eetvartissa Tampereella ja tilaisuuden toteuttamiseen osallistui myös Tampereen ammattikorkeakou-lun hotelli- ja ravintola-alan sekä musiikin koulutusohjelmien opiskelijoita ohjaajineen.

Mediaprojektin tarkoituksena oli tuoda elämyksellisiä elementtejä illan si-sältöön. Opinnäytetyön tekijä sai vapaat kädet suunnitella ja toteuttaa me-diasisällön tilaisuuteen. Tutkimusongelmiksi muodostuivat seuraavat ky-symykset: Millaisia mediasovelluksia voidaan käyttää tapahtumakokonai-suuden osana? Mistä osa-alueista mediaprojekti koostuu? Miten mediapro-jekti sisällytetään tapahtumakokonaisuuteen?

Opinnäytetyön viitekehyksessä on perehdytty tapahtuman järjestämiseen projektina, valokuvaukseen, videokuvaukseen, 3d-mallintamiseen, editoin-tiin, äänenkäsittelyyn, tallennusmedioihin ja toistolaitteisiin. Tutkimuksen lähestymistavaksi valittiin tapaustutkimus. Menetelmänä käytettiin kirjal-lisen aineiston analysointia, aivoriihityöskentelyä ja haastatteluja.

Tilaisuus toteutettiin suunnitelman mukaan. 80 asiakasta nautti 8 tunnin ajan R.M.S Titanicin viimeistä illallista mahdollisimman autenttisessa ympäristössä. Asiakaspalautteen mukaan tilaisuus onnistui erinomaisesti ja täytti sille asetetut tavoitteet. Mediatekniikan yhdistäminen tämän kal-taisiin projekteihin lisäisi asiakkaiden kaipaamaa elämyksellisyyttä erilai-sissa tapahtumissa.

Tallennettuna: