Haku

Islanninhevostalli Fagur asiakasnäkökulmasta

QR-koodi

Islanninhevostalli Fagur asiakasnäkökulmasta

Tutkimuksen toimeksiantajana oli Vantaalla sijaitseva Islanninhevostalli Fagur. Tallin palveluihin kuuluvat ratsastustunnit kentällä ja ohjatut maastoratsastukset. Tavoitteena oli selvittää kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat tallin tarjoamiin palveluihin ja toimintaan yleensä sekä kuinka näitä voitaisiin kehittää.

Teoriaosuudessa käsiteltiin islanninhevosen ominaisuuksia, jotka vaikuttavat sen käyttöön asiakashevosena joko positiivisella tai negatiivisella tavalla sekä palvelun laadun muodostumista ja sen vaikutusta asiakastyytyväisyyteen.

Tutkimus toteutettiin keväällä 2013 paperisella kyselykaavakkeella, joka oli jaossa tallilla. Kysely oli suunnattu niin tallin vakioasiakkaille kuin satunnaisille kävijöille. Kysely sisälsi pääasiassa kysymyksiä ja väittämiä, joihin vastattiin asteikolla 1–5 sekä avoimia kysymyksiä. Kysymykset koskivat vastaajan perustietoja, tallin kotisivuja, palveluiden hintoja, asiakaspalvelua ja viihtyisyyttä, hevosia ja tallin tarjoamia eri palveluita.

Tulosten perusteella eniten kehittämisen varaa oli henkilökunnan tavoitettavuudessa, kentän kunnossa, kotisivujen päivityksessä ja tuntien vaatimustasossa. Näihin asioihin tulisi panostaa enemmän. Vahvuuksia olivat sijainti ja kulkuyhteydet, hevoset, vakiotuntien hinnat, ilmapiiri, henkilökunnan ystävällisyys, turvallisuus, opetus ja ammattitaitoiset maastojen vetäjät. Suurin osa oli tyytyväisiä tallin toimintaan kokonaisuutena. Pieni talli ja mukava ilmapiiri vetävät puoleensa ratsastajia, joille on tärkeämpää harrastaa hyvällä mielellä turvallisilla hevosilla kuin treenata verenmaku suussa.

Tallennettuna: