Haku

Opas digitaalisten palveluiden hyödyntämiseksi matkailualan pk-yrityksissä

QR-koodi

Opas digitaalisten palveluiden hyödyntämiseksi matkailualan pk-yrityksissä

Digitaalisista palveluista on tullut merkittävä osa nykypäivän markkinointia. Myös matkailualan yritysten ja asiakkaiden digitaalisten palveluiden käyttö on yleistynyt.

Tämän opinnäytetyön tavoitteina on tuottaa digitaalisen markkinoinnin opas sekä selvittää, millaisia digitaalisia palveluita voidaan käyttää matkailualan pk-yritysten markkinoinnissa, sekä miten digitaalista markkinointia käytetään matkailualalla.

Opinnäytetyön toimeksiantajana on Hämeen Ammattikorkeakoulun eTour– hanke. Hankkeen tavoitteena on pk-yritysten ja niiden verkostojen Internet-ja mobiilipohjaisten palvelujen kehittämiseen ja tuottamiseen liittyvien valmiuksien lisääminen ja kehittäminen.

Työ on toiminnallinen opinnäytetyö. Produktina työssä toteutetaan digitaalisen markkinoinnin opas Hämeenlinnan ja Forssan alueen matkailualan pk-yrityksille. Työn teoriaosuudessa käsitellään digitaalista markkinointia ja digitaalisten palveluiden käyttöä matkailualan yritysten ja asiakkaiden keskuudessa. Työssä haastatellaan myös kahta matkailualan pk-yritysten edustajaa. Haastatteluissa käytetään menetelmänä kvalitatiivista haastattelua. Oppaassa käsitellään käytännönläheisesti matkailualalle sopivia digitaalisia palveluita.

Työssä todettiin matkailualan pk -yrityksille keskeisiksi digitaalisiksi palveluiksi omat verkkosivut, sähköpostimainonta, hakukonemarkkinointi, bannerimainonta, sosiaalisesta mediasta Facebook, Twitter, blogit sekä mobiilimarkkinointi. Työn toiminnallisessa osuudessa, digitaalisten palveluiden oppaassa käsitellään matkailualan pk -yrityksille keskeisiksi havaittuja digitaalisia palveluita.

Tallennettuna: