Haku

Frends-integraatioalustan hoitomalli

QR-koodi

Frends-integraatioalustan hoitomalli

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa hoitomalli Yhtiö Y:n Frendsintegraatioalustalle. Tarve hoitomallille on tullut, koska Frends integraatioalustan häiriöiden, ongelmien ja muutosten valvominen on ollut aikaisemmin pelkästään Yhtiö Y:n vastuulla ja tähän haluttiin parannuskeinoja, joiden avulla luodaan turvallisempaa tulevaisuutta liiketoiminnalle. Hoitomallin tarkoituksena on antaa selvät ohjeet ja vastuualueet häiriöiden, ongelmien ja muutosten aikana toimimiseen. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Yhtiö Y, joka toimii finanssialalla.

Opinnäytetyön tietopohja koostuu netistä etsityistä artikkeleista. Teoriaosuudessa kerrotaan perustiedot integraatiosta, integraationmalleista, API:sta, iPaaS:sta ja Frends-alustasta. Opinnäytetyö on toiminnallinen. Käytännönosuus on toteutettu kehitysprojektina. Kehitysprojekti toteutettiin yhdessä alustan toimittajan kanssa. Opinnäytetyöntekijän vastuulla oli etsiä ja raportoida aineistoa asiantuntijoiden avustuksella kehitysprojektin palavereihin, mutta varsinaista päätäntävaltaa tekijällä ei ole ollut lopullisiin ratkaisuihin.

Opinnäytetyön tuloksena saatiin luotua toimiva hoitomalli Frends-integraatioalustalle. Suurin muutos on, että vastuu häiriöiden seuraamisesta sekä selvitystyön aloituksesta Frends-integraatioalustalla siirtyi toimittajalle. Kehitysprojektin avulla tuotettiin tarpeelliset ohjeet molemmille osapuolille (Yhtiö Y – toimittaja) häiriötilanteissa toimimiseen. Molemmilla osapuolilla on myös tiedossa, miten muutosten ja ongelmien kanssa toimitaan. Tulevaisuudessa yhteistyötä toimittajan kanssa on tarkoitus tiivistää esim. integroimalla tikettijärjestelmät yhteensopiviksi.

Tallennettuna: