Haku

Tapahtuman visuaalinen ilme: case: space pitch

QR-koodi

Tapahtuman visuaalinen ilme: case: space pitch

Opinnäytetyön asiakkaana on seinäjokelainen kehitysyhtiö, Into Seinäjoki. Opinnäytetyön päätavoitteena on suunnitella Space Pitch -tapahtumalle uusi visuaalinen ilme, jota voidaan käyttää jatkossa yhtiön tarpeiden mukaan. Tapahtumalle suunnitellaan uusi logo sekä graafiset materiaalit, joidenka inspiraation pohjana toimii havainnointimenetelmällä luotu moodboard. Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytetään havainnointia sekä vertailuanalyysiä eli benchmarkingia. Havainnoinnin kohteena on Seinäjoen kaupunki ja sen ympäristö sekä opinnäytetyöhön valitut kilpailijatapahtumat. Vertailuanalyysiä tehdään Space Pitch -tapahtuman kilpailijoista ja saatujen tulosten pohjalta kootaan vertailutaulukko. Taulukossa vertaillaan kilpailija tapahtumien logoja sekä visuaalisia kokonaisuuksia Space Pitch -tapahtumaan. Näiden menetelmien avulla pyritään löytämään vastaukset opinnäytetyön pääkysymykseen sekä alakysymyksiin. Lopputuloksena syntyy graafinen ohjeisto, joka sisältää uuden logon ja sen käytön ohjeet ja esimerkit, typografian määritelmät sekä värimaailman ja värien koodit.

Tallennettuna: