Haku

Jatkuvan oppimisen käytännöt Oikeusrekisterikeskuksessa

QR-koodi

Jatkuvan oppimisen käytännöt Oikeusrekisterikeskuksessa

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä tarkoittaa jatkuva oppiminen työelämässä ja millaisia jatkuvan oppimisen käytäntöjä on olemassa, sekä millaiset käytännöt tukisivat parhaiten henkilöstön jatkuvaa oppimista.

Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Oikeusrekisterikeskus. Tavoitteena oli, että työn tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajan jatkuvan oppimisen käytäntöjen kehittämisessä.

Tämän opinnäytetyön toteutustapa oli laadullinen tapaustutkimus. Tutkimusaineisto kerättiin haastatteluilla. Haastatteluilla selvitettiin yksilöiden ja ryhmien jatkuvaa oppimista tukevan toiminnan tilannetta ja johdon näkemyksiä jatkuvan oppimisen käytännöistä. Tutkimusaineiston analyysissä käytettiin laadullista sisällönanalyysiä.

Tutkimuksen tuloksena organisaation jatkuvan oppimisen käytäntöjä voidaan kehittää tiedonhallintaa parantamalla, valmentavaa johtamista tukemalla, reflektointi- ja palautetoimintaa kehittämällä, koulutusten vaikuttavuutta parantamalla sekä ryhmien oppimiseen panostamalla. Organisaation on perusteltua minimoida jatkuvaa oppimista haittaavia tekijöitä esimerkiksi työkuormien hallinnalla ja palautumisen varmistamisella.

Opinnäytetyön tulosten avulla Oikeusrekisterikeskuksessa voidaan perustellusti kehittää ja käyttöönottaa jatkuvan oppimisen käytäntöjä.

Tallennettuna: