Haku

Sähköisen taloushallinnon palveluiden myynnin kehittäminen

QR-koodi

Sähköisen taloushallinnon palveluiden myynnin kehittäminen

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää sähköisen taloushallinnon palveluiden myynnin haasteita ja auttaa kehittämään myyntiprosessia. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, minkälaisia haasteita sähköisen taloushallinnon ohjelmiston myynnissä on ollut. Tutkimuksen tuloksien perusteella myynnin haasteisiin pyrittiin löytämään ratkaisut ja kehittämisehdotukset. Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä toimii auktorisoitu tilitoimisto Gallant Oy. Työssä käsitellään myynnin haasteita Gallant Oy:n kehittämän sähköisen taloushallinnon ohjelmiston, Gallant Portalin näkökulmasta. Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa teorian pohjalta pyrittiin esittämään sähköisen taloushallinnon mahdollisuuksia ja myös niitä haasteita, joita sähköinen taloushallinto yleisesti ottaen voi aiheuttaa. Tutkimus pohjautuu kirjoitettuun teoreettiseen viitekehykseen ja haastattelututkimukseen, joka toteutettiin toimeksiantajayrityksen työntekijöille, jotka tekevät työtä sähköisen taloushallinnon myynnin parissa. Teoreettinen viitekehys on rakentunut sen pohjalta, mitä sähköisen taloushallinnon ohjelmistoa opinnäytetyössä käsitellään, ja jonka pohjalta myynnin haasteita pyritään löytämään. Tutkimustuloksista nousi selkeästi esiin haasteita, jotka luovat haasteita sähköisen taloushallinnon palveluiden myyntiprosessiin. Esille nousseet haasteet näyttäytyvät suurimmaksi osin sen myötä, ettei tiedetä sähköisestä taloushallinnosta ehkä riittävästi. Tuloksissa on avattu haastatteluissa esille nousseet haasteet. Johtopäätöksissä pyritään löytämään kehitysehdotuksia tutkimuksen perusteella nousseisiin haasteisiin.

Tallennettuna: