Haku

Sosiaalisen median markkinointi : markkinointisuunnitelma ripsienpidennysyritykselle

QR-koodi

Sosiaalisen median markkinointi : markkinointisuunnitelma ripsienpidennysyritykselle

Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Työn aiheeksi valikoitui ripsienpidennysyrityksen sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona pirkanmaalaiselle aloittelevalle yrittäjälle. Tavoitteena on toteuttaa yritykselle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma sekä selvittää, miten aloitteleva yrittäjä voi markkinoida itseään mahdollisimman tehokkaasti sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena on myös luoda yrittäjälle konkreettisia keinoja, joilla parantaa omaa näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Työ toteutettiin täysin toimeksiantajan tarpeen mukaan. Yrittäjällä ei ollut aikaisempaa kokemusta markkinoinnista.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinointia, digimarkkinointia, sosiaalisen median markkinointia sekä kerrotaan ripsienpidennyksistä ja toimialasta. Teoriaosuudessa käydään läpi myös sisältömarkkinointia ja erilaisia sosiaalisen median kanavia, joita opinnäytetyössä aiotaan käyttää. Myös sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelua pohjustetaan. Tutkimusmenetelmänä työssä käytetään kilpailija-analyysia ja benchmarkingia. Markkinointisuunnitelmalle kehiteltiin kohderyhmä, jolle markkinointia aletaan toteuttaa. Kilpailija-analyysissa vertaillaan kahta muuta pirkanmaalaista ripsienpidennysyritystä ja heidän toiminnastaan otetaan vinkkejä toimeksiantajan sosiaalisen median markkinointiin.

Tämän opinnäytetyön avulla toimeksiantaja pääsee alkuun yrityksensä markkinoinnissa. Työn tuotoksena valmistui markkinointisuunnitelma julkaisukalenterin muodossa. Lisäksi suunnitelmassa on kehittämisehdotuksia ja esimerkkipohja julkaisuille. Suunnitelma on tehty ensisijaisesti Instagram-markkinointiin, mutta sitä voi käyttää myös muissa kanavissa. Näitä käyttämällä toimeksiantaja voi helposti ja nopeasti markkinoida yritystään. Markkinointisuunnitelma laadittiin toimeksiantajan toiveiden, teorian ja kilpailija-analyysin avulla.

Tallennettuna: