Haku

Sosiaalinen media osana Viherympäristöliiton markkinointia ja viestintää

QR-koodi

Sosiaalinen media osana Viherympäristöliiton markkinointia ja viestintää

Työn tilaaja Viherympäristöliitto on toiminnassaan joutunut kohtaamaan monenlaisia ylläpidollisia haasteita, joista yksi suurimmista löytyy tulopuolelta. Haasteiden voittamiseksi liitossa on lähdetty organisoimaan toimintaa uudelleen ja tätä kautta myös talous on tarkoitus nostaa vakaammalle pohjalle.Viherympäristöliitto on ymmärtänyt sosiaalisen median merkityksen yritykselle nykyaikaisena viestintä- ja markkinointivälineenä. Selvää kuvaa tai suunnitelmaa liitossa ei kuitenkaan ole siitä, mistä lähteä verkkotoimintansa kehittämisen kanssa liikkeelle. Tämä opinnäytetyö toimii apuna asian selkeyttämisessä.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli arvioida, kuinka Viherympäristöliitto voisi saada sosiaalista mediaa hyödyntämällä itselleen lisää näkyvyyttä, liiketoiminnallisia hyötyjä ja sitä kautta parantaa asemiaan kiihtyvässä kilpailussa. Sosiaalisen median ominaispiirteet ja toimintatavat kartoittamalla, sekä moderniin markkinointiin perehtymällä pyrittiin määrittämään ne sosiaalisen median kanavat, joita käyttämällä Viherympäristöliitto voisi saada suurimman avun ja hyödyn toimintansa kehitystyön optimoimiseksi.

Työssä hyödynnetty lähdetieto koostuu muutamasta hyväksi arvioidusta aihetta käsittelevästä kirjallisesta julkaisusta, luotettavista lähteistä haetuista internet-artikkeleista sekä olemassa olevasta tilastotiedosta. Tutkimustyötä tehdessä on vietetty paljon aikaa internetissä ja etenkin sosiaalisen median palveluissa. Työssä on myös hyödynnetty mm. erilaisiin tietokoneohjelmiin liittyvää omaa teknistä osaamista ja tietoutta.

Tätä opinnäytetyötä ja siinä esiteltyjä sosiaalisen median käytön ja sisältöjen tuottamiseen laadittuja suunnitelmia hyödyntämällä Viherympäristöliitto voi lähteä kokeilemaan, mikä toimintamalli heidän toiminnalleen lopulta parhaiten istuu. Valitun strategian toimivuutta tarkkaillaan pidemmän aikavälin sosiaalisen median mittaamisella ja mittaustulosten analysoinnilla, ja tätä kautta sitä pystytään myös kehittää tehokkaammaksi.

Tallennettuna: