Haku

Elintarviketeollisuus vesihuoltolaitoksen asiakkaana: Opas yhteistyön järjestämiseen

QR-koodi
Finna-arvio

Elintarviketeollisuus vesihuoltolaitoksen asiakkaana: Opas yhteistyön järjestämiseen

Tähän oppaaseen Elintarviketeollisuus vesihuoltolaitoksen asiakkaana on koottu suuntaviivat vesihuoltolaitoksen ja elintarvikeyrityksen välisen asiakassuhteen järjestämiseen. Siinä korostetaan aktiivisen yhteistyön ja asiakassuhteen erityispiirteet huomioon ottavan vesihuoltosopimuksen laatimisen tärkeyttä. Maa- ja metsätalousministeriö on valmistellut oppaan laajassa yhteistyössä eri tahojen kanssa.

Oppaan perusteella vesihuoltolaitoksen ja elintarvikeyrityksen välisessä suhteessa tulisi keskittyä erityisesti riskienhallintaan, tiedonjakoon sekä yhteisten käytäntöjen luomiseen. Riskienhallinnan kehittämisen keinoina ovat esimerkiksi yhteisen riskienhallintasuunnitelman laatiminen ja vastuunjaosta sopiminen. Riittävä tiedonjako sekä aktiivinen ja ennakoiva vuoropuhelu kuuluvat hyvään asiakassuhteeseen.

Tallennettuna: